دخترم در شرف خیانت به همسرش است. نمی دانم چطور برخورد کنم؟

از هم پاشیدن خانواده

سوال:

من یه مادرم که همیشه نگرانم. خیلی از دخترام نگرانم نمیدونم چیکار کنم دخترم ۱۷ سالش در ۱۵سالگی شوهرش دادم شوهرش هم خیلی دوسش داره ولی من خیلی نگرانشم بهش شک دارم همیشه گریه میکنم افسرده شدم نمیدونم چیکار کنم از اول بگم یه روز رفتم خونه دخترم دیدم داره با گوشی حرف میزنه گفتم کی بود. گفت دوستم من نگران شدم بعدش شک کردم به گوشیش نگاه کردم دیدم یه پسره داد و بیداد کردم زدم گفتم دخترم مگه تو شوهر نداری چرا این کارور میکنی گفت نمیدونم گفتم چه مشکلی داری بگو من بدونم. گفت هیچی. گفتم شوهرت عاشقت نیست که هست دوست نداره که داره. چرا؟ گفت مامان تو مهمونی شماره داد من زنگ زدم دیگه تکرار نمیشه ولی من قبول ندارم نگرانم خیلی نگرانم نمیدونم چیکار کنم زندگیش خیلی خوب میترسم خیلی میترسم نگرانم دکتر جان کمکم کن
پاسخ:

🔮برای حل مشکل و درمان خیانت زناشوئی باید هر دو طرف را وارد حل مسئله کرد. هر دو طرف باید برای شناسایی نیازهای جسمانی و روانی و درمیان گذاشتن نیازهای خود با شریک زندگی شان اقدام کنند و علل و عوامل تاثیرگذار در گرم و سرد شدن رابطه شان و آموزش راه حل‌های مسئله را بررسی کنند.

🔮خیانت دلایل بسیار پیچیده ای میتونه داشته باشه. مثلا راهی برای افزایش اعتماد به نفس افرادی که در رابطه زناشوئی اعتماد به نفس آنان پایین آمده. در این شرایط فرد به دنبال جایگاه بهتر و ارزشمندتر به طرف مقابل خود خیانت می­‌کند. خیانت در خانواده‌­ها دارای یک علت منحصر به فرد و وابسته به زمینه­‌های مختلف بیولوژیک و روانی و اجتماعی، و در روابط زناشویی ناموفق، یک روش حل مسئله برای حل مشکلات زندگی و حل مسائل آزاردهنده از جمله نیاز جنسی است.

🔮در بعضی موارد متاسفانه یکی از همسران به دلیل خشم زیاد به طرف مقابل و نداشتن جرات برای ابراز خشم و مطالبه صحیح خواسته هایش به عنوان عملی تلافی جویانه به همسر خود خیانت می­‌کند.

🔮در این موارد فرد به جای شناسایی علت اصلی مسئله به همسر خود خیانت می­‌کند، همچنین در صورت برآورده نشدن نیازهای زوجین و پی نبردن طرفین به نیازهای یکدیگر خطر دلزدگی دو برابر می‌شود.

🔮پس هردو طرف باید دنبال راههایی باشند که روابط شان را گرم تر از قبل کنند:

💫اوقات خوش خود را مدام در ذهن مرور کنید. با همسر خود به گونه ای رفتار کنید که در روزهای ابتدای آشنایی رفتار می کردید. لیستی از کارهای لذت بخش دو نفره اتان و آن چیزهایی که هر دو از آن لذت می برید تهیه کنید و هر وقت به مورد جدیدی رسیدید، آن را به لیست اضافه کنید. برای این اتفاقات برنامه ریزی کنید و سعی کنید موقعیت تکرار آنها را فراهم کنید.

💫به همسرتان کمک کنید تا هروز بیش از روز قبل عاشق باشد. به او کمک کنید عاشقانه فکر کند، عاشقانه زندگی کند و در عشق ورزیدن به شما احساس امنیت کند؛ به این ترتیب او با قلبی سرشار از عشق به سوی شما خواهد شتافت و بدون ترس و واهمه و بدون آنکه در مورد عکس العمل شما، قضاوت شما یا پس زده شدن از طرف شما نگران باشد، احساسات خود را به شما بازگو خواهد کرد. ستایش، تحسین، و در آغوش کیشدن همسر، نکاتی کوچک با تاثیراتی بسیار بزرگ هستند….امتحان کنید!

💫برای روابط زناشویی خود برنامه ریزی کنید. رابطۀ زناشویی خودجوش و خود انگیخته خوب است اما زن و شوهرهای هوشمند می دانند که در این مواقع معمولا” آمیزش، بهترین حالت خود را نخواهد داشت. عشق ورزی نیز مثل هر کار دیگری نیاز به وقت و برنامه ریزی دارد.

💫 اجازه ندهید بعضی سوء تفاهمات روابطتان را خدشه دار کند. حقیقت را صراحتا” به زبان بیاورید، آن را گفته شده فرض نکنید. ممکن است فکر کنید می دانید قضیه چیست در حالی که از واقعیت امر فاصلۀ زیادی دارید. به همان ترتیب گاهی فکر می کنید همسرتان باید خودش بداند و بفهمد که موضوع چیست ولی این هم عادلانه نیست. همیشه و با تاکید سعی کنید سوء تفاهمات را برطرف کنید و با صریح صحبت کردن و رک بودن زمینۀ هر گونه سوء تفاهم و درک نابجا را از بین ببرید.

با آرزوی موفقیت

ایلقار موذن زاده(روانشناس)

🌍 @ilqarmoazzen

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “دخترم در شرف خیانت به همسرش است. نمی دانم چطور برخورد کنم؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آزمون آنلاین

آزمون آنلاین

مجوز فعالیت سایت

logo-samandehi

ویدئو برتر

باز کردن چت
سلام
نیاز به مشاوره دارید؟

پشتیبانی سایت توسط اردپرو