درس روان شناسی که از دروس اختصاصی رشته علوم انسانی به حساب میاید به واسطه تک کتابی بودن و حجم اندک آن همیشه مورد توجه داوطلبان کنکور قرار گرفته است و معمولا با درصدهای بالا در این درس رو به رو هستیم، اما در سال های اخیر چند عامل موجب کاهش درصد داوطلبین در این درس شده است از جمله:
ترکیبی شدن و مفهومی شدن سوالات نسبت به گذشته، تلقین حس سادگی در داوطلب و با توجه به اینکه آخرین درس دفترچه اختصاصی هست با خستگی دانش آموزان همراه میشود
برای اینکه به این مشکلات بر نخورید باید کتاب درسی را به صورت مفهومی مطالعه کنید وبه هیچ عنوان از کتاب درسی دور نشوید چون که مهمترین منبع طرح سوال خود کتاب است، درس روان شناسی از جمله دروسی است که باید به صورت عمقی و مفهومی بخوانید
چند نکته
۱-بیش از ده روز در مطالعه کتاب روان شناسی فاصله نندازید چون که فرار هست و زود فراموش میشود
۲-خلاصه نویسی یک اصل اساسی در روان شناسی است و با توجه به آن مطالب راحتر در ذهن می مانند مثلا رویکردها را به این شکل میشود خلاصه نویسی کرد
زیست شناختی: فرایند فیزیولوژیک بدن
شناختی: ذهن شبیه رایانه
انسان گرا: نیروهای ناخودگاه و انسان بعنوان موجودی زنده
رفتاری: تأکید برمحیط
روان کاوی: کودک وغریز ذاتی
۳-نقطه قابل ذکر اینکه، این کتاب نقطه قوت کثیری از دانش آموزان است ومیانگین درصد کشوری آن۴۰درصد است پس لازم است که درصدی مناسب را در آن به دست آورید اما برای قبولی در یک رشته خوب در دانشگاه مطلوب لازم ۷۰درصد را به دست آورید که کار چنان مشکلی هم نیست
۴-روان شناسی بودجه بندی دقیقی ندارد اما رشد، فرایند های شناختی و سلامت روانی مهمترین و پرسوال ترین بخش های ان است قابل ذکر است بیشترین تعداد تست از فصل ۲یعنی رشد می آید.
۵-متقاضیان رشته روان شناسی از همین حالا به فکر تقویت این درس باشند چرا که در حالی ک ضریب این درس در زیر گروه یک وسه و چهار،۳ می باشد و در زیر گروه دو وشش، ۶ می باشد، در زیر گروهی که رشته روان شناسی در آن قرار دارد یعنی زیر گروه پنج، ضریب آن۹ می باشد، پس با کسب درصدی بالا در این درس گامی بلند به سوی رشته مورد علاقه تان بردارید
مهم ترین منبع کتاب درسی میباشد ولی برای تست کتاب آبی کانون بسیار عالی می باشد. توجه داشته باشید تست های سال۹۰به بعد را بیشتر، کار کنید چون که بیشتر به سمت مفهومی پیش رفته اند..
به امید کسب درصد بالا در این کتاب و تمامی دروس
0 دیدگاه در “نحوه مطالعه درس روان شناسی”