تحلیل کنکور تجربی ۱۴۰۱

تحلیل کنکور تجربی 1401
مرکز مشاوره کنکور ایلقار موذن زاده

اولویت دشواری دروس در کنکور به ترتیب دشواری دروس زیست‌شناسی، شیمی، ریاضی، فیزیک، زبان، عربی، زمین‌شناسی، دینی و ادبیات بود. یعنی بر مبنای نظرسنجی‌ها زیست‌شناسی دشوارترین درس و ادبیات آسان‌ترین درس بود.

در کنکور امروز در درس #ادبیات_فارسی سوالات دشواری در مبحث #املا، #آرایه و چند سوال #قرابت_معنایی داشتیم و مابقی سوالات طبق روال بود.

در #درس_عربی هشت سوال ترجمه‌ی یک جمله‌ای داشتیم و یک سوال چهار جمله‌ای. متن #درک_مطلب ساده و روان بود. تست تحلیل صرفی در خصوص #عین‌_الخطا و تست ضبط حرکت روی مبحث اسم فاعل مزید بود. مباحث پرداخت شده به قواعد نیز اسم مکام، «ال» به معنی اسم اشاره، خطا در عدد، شرط و جمله وصفیه را شامل می‌شد.

برای #درس_دینی از پایه‌ی دهم نه درس، یازدهم و دوازدهم هر کدام هشت درس طرح شده بود.

در #درس_زبان مباحث مطرح شده برای گرامر ضمایر انعماسی، ضمایر موصولی، افعال کمکی ناقص و حال استمراری را شامل می‌شد. واژگان منطقی و متعادل بودند. کلوزتست دو سوال واژگانی و سه سوال گرامری و شاختاری داشت، همچنین ریدینگ حالت مفهومی داشت و تمرکز بر کلی‌نگری متن مدنظر بود.

برای #درس_زیست‌شناسی هشت سوال از #مبحث_گیاهی، پنج سوال از جانوری، چهار سوال از ژنتیک و پانزده سوال از دستگاههای بدن داشتیم.

همچنین در #درس_فیزیک که آسانترین درس تخصصی بود مثل کنکور ریاضی فیزیک چیدمان سوالها بر مبنای ترتیب پایه‌ها نبود و از دهم پنج سوال طرح شده بود.

و نهایتا در #درس_شیمی یازده سوال مسئله‌ی مستقیم و بیست و چهار سوال مفهومی طرح شده بود. پنج سوال شیمی ابهام‌دار و یک سوال نیز غلط ارزیابی می‌شود.

ایلقار موذن‌زاده

 

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تحلیل کنکور تجربی ۱۴۰۱”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آزمون آنلاین

آزمون آنلاین

مجوز فعالیت سایت

logo-samandehi

ویدئو برتر

باز کردن چت
سلام
نیاز به مشاوره دارید؟

پشتیبانی سایت توسط اردپرو