رازهای زندگی شاد و رسیدن به موفقیت

یکی از اساسی‌ترین فاکتورهای موفقیت در زندگی هر فردی توانایی داشتن زندگی سرشار از شادی است. وقتی سبک زندگی هر فردی بر این اساس استوار شد همیشه ذهنی آرام و شاد داشته و از سطح یادگیری و تصمیم‌گیری بالایی برخودار خواهد بود. او خواهد توانست در مواقع حساس تصمیمات درست را انتخاب کند، در مناسبتهای اجتماعی خود رفتارهای صحیح داشته باشد و از موقعیت اجتماعی و اقتصادی بهتری بخوردار باشد. یک ذهن آشفته و ناراحت نمی تواند افراد موفق و فرصتهای خوب را به خود جذب کند اما یک ذهن شاد و با طراوت هم توانایی اداره زندگی خود به شکل بسیار خوب را خواهد داشت و افرادی از جنس خود را به اطراف خود جذب خواهد کرد. طبق گفته جیمز ران «ما میانگین پنج دوست کناری خود هستیم.» وقتی شما افراد بازنده و افسرده و ناشاد و سطح پایین را دور خودتان جمع کرده اید پس از مدتی خودتان نیز به افرادی شبیه خواهید شد که دور و برتان جمع کرده اید.

در کل می شود گفت که برای داشتن زندگی شاد و سرشار از موفقیت باید تمرین تفکر مثبت را داشته باشیم هر فکر طول موج مخصوص به خود را در مغز ایجاد می کند، با اندیشیدن به افکار شادی آور و مثبت حضور آفتاب با طراوت زندگی را در جای جای دنیای خود حس خواهیم کرد. وقتی ما افکاری با طول موجهای مثبت به دنیای اطراف ساطع می کنیم همین انرژی های با این خصوصیات را نیز به خود جذب می کنیم.

راز بعدی قضاوت نکردن است و تقویت این اندیشه در خود که هر اتفاقی دارای دلیل و مقصودی است که در نهایت می تواند به مصلحت ما باشد…

و راز بعدی بیداری الهی است. بدن وسیله زندگی است نه جوهر آن. آن قدر که ما انسان ها با ظاهر جسمی خود مشخص می شویم، یک درخت با تنه اش مشخص نمی شود. تجربیات ما باید مثل شاخه های درخت به ما شکل بدهد، ولی این کار را نمی کند. فقط جوهره وجودمان است که با شرایطی محیطی از بین نمی رود، شکسته نمی شود و یا در معرض دید و بررسی دیگران قرار نمی گیرد. وجود داشتن، پرمعنا و پرمفهوم است: من وجود دارم، من هستم، من اینجا هستم، من در حال شدن هستم، تنها من هستم که زندگی ام را می سازم و… هر کدام از ما انسان ها در این دنیا مأموریت خاصی داریم. با کمک کردن به دیگران و مهرورزی به آنان، باعث تکامل روحمان می شویم. رسالت اصلی ما در این دنیا بیدار شدن و بیدار کردن است و زندگی ما به منزله یک سفر است و هدف نیست. منظور از بیداری، فعال شدن در همه ابعاد وجود و همه زوایای زندگی است. مانند: بیداری روحی، بیداری جسمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و… بیداری به زمان، مکان و خلاصه در یک کلام “بیداری الهی”!

ایلقار موذن زاده(روانشناس)

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “رازهای زندگی شاد و رسیدن به موفقیت”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آزمون آنلاین

آزمون آنلاین

مجوز فعالیت سایت

logo-samandehi

ویدئو برتر

باز کردن چت
سلام
نیاز به مشاوره دارید؟

پشتیبانی سایت توسط اردپرو