هئچ بورژوا بیر بوداقدا ایکی آلما گورمه سه داش آتماز!

همشهریان عزیز!
تصور کنید که در مهمانی هستیم و مقابلمان یک سینی پر از میوه تعارف میکنند، تا زمانی که شما برای اطرافیان و دوستانتان میوه برمی دارید و به آنها میوه میدهید سینی جلوی شما باقی خواهد ماند، اما اگر در همان وهله اول میوه خود را بردارید، سینی از جلویتان خواهد رفت!
خیلی وقت است که سینی برکت از جلوی برخی به اصطلاح نمایندگان، علی الخصوص بورژوایان بی سواد و دلالان عرصه سیاست رفته است. با اندکی تعمق در خصوص افراد پیرامون برخی کاندیداهایی که خود را میخواهند قیم ملت معرفی کنند، درمی یابیم که این اشخاص عموما افرادی شدیدا منعت طلبند، که هیچگاه نزد توده مردم محبوبیتی نداشته و افراد مرفه منفوری هستند که همیشه با پول نیازهای مورد توجه قرار گرفتنشان را تامین کرده اند!
گرفتاری و بدبختی هر جامعه ای زمانی بیشتر میشود که مدعیان پول پرست قیومیت یک شهر، دنبال منافع و مطامع شخصی خود بوده و اشخاصی از جنس خود را دورش جمع کرده و مصرانه در جهت تکمیل تابلوی زشت منفعت طلبیشان پازل چینی می کنند! کسانی که فقط و فقط دنبال منافع خودشان بوده و عرصه سیاست را آماج اهداف تجاریشان قرار داده اند! کسانی که با صرف هزینه های گزاف و میلیاردی دنبال تامین منافع مادیشان بوده و شعور مردم را به حراج گذاشته اند.

کاندیداهایی که با برقراری ارتباط با بورژواها و وابستگان آنان و قول همکاری مالی و با استفاده از منابع مالی دولتی که در اختیار خواهند داشت وارد کارزار انتخاباتی می شوند. خصلت سرمایه داران و پول پرستان این ست. آنها خوب میدانند که کجا سرمایه گذاری کنند.(هئچ بورژوا بیر بوداق دا ایکی آلما گورمه سه داش آتماز!)

دلال انتخاباتی موجودی ست که معمولا در کنار کاندیدای مورد نظر قرار میگیرد تا اهداف اقتصادی خود را دنبال کند. آنها(دلال و کاندیدا) همدیگر را طعمه قرار میدهند تا مردم بدبخت را به دام انداخته و آینده یک شهر را شکار کنند. سرمایه های یک ملت را تاراج نمایند. هیچ پولداری-دده سی خیرینه- نمی آید همینجوری پول خرج کند، پولدارها عموما-دده لرین یوخودا گورمه ییبلر کی- بیایند و هینجوری پول خرج کنند و رای بخرند، چون تا جایی که مطلعیم پول علف خرس نیست! بلکه به زعم این بورژواها کرمی ست که از قلاب(دهان برخی کاندیداها) آویزان شده است. دلالان انتخاباتی کسانی هستند که حساب و کتاب مالی خویش را ندارند و خیلی در قضیه انتخابات  دست و دل باز هستند.

برای سودجوی انتخاباتی نه کاندیدا مهم است و نه مردم. آنها فقط به فکر بالا بردن حق دلالی خویش با ادعای آنچنانی هستند. در حالیکه اگر می دانستند خودشان رای می آورند هیچ وقت با دیگری همراه نمی شدند. آنها به فکر این هستند که چطور هزار تومانشان را دو هزار تومان کنند و مردم مشکین شهر دیگر آگاه تر از اینند که بار دیگر در این طعمه قرار گیرند.
هیچ عقل سلیمی نمیتواند قبول کند که فردی با هزینه کردن چندین میلیارد تومان پول و پرورش و پروار کردن چند مرفه بی درد پیرامون خود، انگیزه اش خدمت به مردم باشد! به دریا رفته میداند مصیبتهای طوفان را! مرفهان بی دردی که همچون مگسان دور شیرینی، مجلس را طعمه خودشان قرار داده اند، هیچگاه درد مردم فقیر و نیازمند را درک نخواهند کرد. هیچ عقل سلیمی قبول نمیکند که فردی به خاطر حقوق نمایندگی مجلس بیاید و میلیاردها تومان هزینه کند و چند بورژوا را دور خود جمع کند و دم از خدمت بزند! امید است که مردم بزرگوار و فهیم شهرستان با انتخابی اصلح، نماینده ای مردمی و صادق را روانه مجلس کنند، کسی که از جنس مردم است، کسی که مرفه بی درد نیست، کسی که حداقل کارنامه ننگینی ندارد! فردی که با درد مردم آشناست، فردی که با مهره چینی و لابی گری اقتصادی با جمع آوری چندین بورژوا پیرامون خود قصد خرید شعور مردم به قیمت شرافت را ندارد. همشهریان گرامی، آزموده ها را آزمودن خطاست! بیایید با انتخابی اصلح سرنوشتی خوب و فردایی بهتر برای خود رقم زنیم.

ضمن آرزوی فردایی بهتر برای همشهریان عزیز و فهیم
با تقدیم احترام
ایلقار موذن زاده

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “هئچ بورژوا بیر بوداقدا ایکی آلما گورمه سه داش آتماز!”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آزمون آنلاین

آزمون آنلاین

مجوز فعالیت سایت

logo-samandehi

ویدئو برتر

باز کردن چت
سلام
نیاز به مشاوره دارید؟

پشتیبانی سایت توسط اردپرو