بخاطر دوری پدرم و خواهرم نمی تونم درس یاد بگیرم

سوال:

سلام ببخشید ک مزاحم شماشدم من سارا ۱۹سالمه من مدت یک سال هست ک با خانوادم اومدیم المان ولی بدون پدرم و بدون خواهرم ک دوست و همدم من تو بچگی و بزرگیم بود ولی اون مدت یک سال و نیم هست ازدواج کرد منم خیلی تو فکر اون و پدرم هستم و در حال حاظر مدرسه میرم هر کاری میکنم ک بتونم درس حفظ کنم نمیتوم در حالی ک خیلی ام میخونم اما هرچی میخونم تو ذهنم نمیمونه یک ساعت بعدش همه چی از ذهنم میره بیرون و من خیلی هدفا تو زندگیم دارم میخوام ب هدفام برسم ولی بدون درس خوندن چطوری بتونم ب هدفام برسم لطفا کمکم کنید

پاسخ:

🔮برای به خاطر سپاری درسهایی که مطالعه میکنید باید مراحل درک و نگهداری مطالب در حافظه را سپری کنید. یعنی بدانید که پیش از مطالعه، حین مطالعه، پس از مطالعه، چکار باید کنید و دوره های مروری تان چطور باشد.

🔮پیش از مطالعه باید یک پیشخوانی اجمالی داشته باشید و با خود صحبت کنید، پیرامون اینکه قرار است چه مطالبی را یاد بگیرید. سپس سوال گذاری داشته باشید، یعنی نمونه سوالات و یا تستهایی که قرار است راجب آن مبحث پاسخگو باشید را ثبل از مطالعه بایستی بخوانید.(روخوانی ساده سوالات-هدف صرفا آشنایی با نحوه طرح سوالات می باشد-یعنی بعبارتی اول آزمون بدهید یعد مطالعه کنید.)

🔮سپس تخمین زمان میکنید، تخمینهاتون غیر رند باشه، یعنی مثلا تخمین بزنید که یک صفحه را در ده دقیقه و بیست ثانیه بخوانید. سپس نوبت شناسایی کلمات کلیدی هستش و بعد از آن حاشیه نویسی های لازم را در کتاب انجام میدهید و دانش قبلی تان را به دانش جدید ارتباط میدهید.

🔮مرحله بعدی کدگذاری است. کدگذاری شیوه های خاص خودش را دارد و با کامنت نمی شود آموزش داد و مستلزم این است که در دوره های بنده شرکت کنید. در پایان بایستی مطالبی را که مطالعه کرده اید ربط داده و سازمان بدهید. مطالب را جدول بندی کرده و طبقه بندی کنید.

🔮رعایت دوره های مروری مرحله بعدی است که باعث تحکیم اطلاعات در مغز شما خواهد بود. یعنی بلافاصله بعد از مطالعه بایستی خلاصه هایتان را مرور کنید، دو روز بعد، یک هفته بعد و نهایتا یک روز قبل آزمون.

💫با آرزوی موفقیت💫

ایلقار موذن زاده(روانشناس)

🌏 @ilqarmoazzen

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “بخاطر دوری پدرم و خواهرم نمی تونم درس یاد بگیرم”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آزمون آنلاین

آزمون آنلاین

مجوز فعالیت سایت

logo-samandehi

ویدئو برتر

باز کردن چت
سلام
نیاز به مشاوره دارید؟

پشتیبانی سایت توسط اردپرو