پاسخ به اظهارات علی مطهری

در پاسخ به اظهارات علی مطهری در دانشگاه محقق اردبیلی

✔️ کجا باشد دورویان را میان عاشقان جایی!

✍️ سیدمصطفی جمشیدی

📌 در آستانه شانزدهم آذر، روز دانشجو، علی مطهری، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در دانشگاه محقق میهمان دانشجویان اردبیلی بود تا به عنوان سخنران، زوایای جنبش دانشجویی را بشکافد اما جهل مرکب تعبیری بود که نماینده مردم تهران برای توصیف دانشجو و سطح برداشت او از مسائل جامعه ارائه کرد.

🔺 مطهری جامعه را به سه دسته عوام، صاحب‌نظر و دانشجو دسته‌بندی کرد و گفت: بخش عوام جامعه فاقد تحلیل و بینش هستند و از نازل‌ترین سطح دانش برخوردارند و صاحبنظران افراد مطلع دارای قوه نقد و بررسی مسائل‌اند و در این بین دانشجویان گروهی هستند که نه همچون عوام فاقد هر نوع بینش هستند و نه همچون صاحبنظران مسلط به قوه تحلیل منطقی؛ بلکه در وضعیت جهل مرکب قرار دارند! بدین معنی که دارای بینش سطحی و ناقص هستند و در نوعی جهل به سر می‌برند و به این جهل خود نیز آگاهی ندارند!

🔺 نگاهی مختصر به تاریخ جنبش دانشجویی در ایران و سایر نقاط جهان و دستاوردهای بزرگ آن، برای رد ادعای مطهری کفایت می‌کند.

جناب آقای مطهری!

🔺 جنبش دانشجویی آمریکا در نیمه اول قرن نوزده به یکی از کانون‌های اصلی مبارزه با جنگ‌افروزی‌های دولت امریکا در نقاط مختلف جهان تبدیل شده بود. همین جنبش پرچمدار مبارزه با هرگونه تبعیض و ناعدالتی از ناعدالتی‌های نژادی علیه سیاهان تا ناعدالتی‌های جنسیتی در جامعه امریکا بود. آیا دانشجویانی که در مخالفت با جنگ کشورشان علیه ویتنام در گوشه‌ای دیگر از دنیا، در مقابل گلوله‌های پلیس کشور خود سینه سپر کردند تا مبادا مادرهای بیشتری در در سوگ کودکان خود مویه سر دهند، از جهل مرکب رنج می‌بردند؟

🔺 خیابان‌های پاریس و برلین خاطرات تلخ و در عین حال باشکوه بسیاری را از به خون غلتیدن جوانان دانشجو دارد که بدون کوچکترین چشمداشت، منافع عمومی را مطالبه می‌کردند عشق جامعه ای مملو از عدالت را در سینه داشتند و رویای جامعه‌ای آزاد را در سر می‌پرورانیدند.

نائب‌رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

🔺 جنبش دانشجویی به عنوان یک جنبش مهم اجتماعی بسترساز تحولات گسترده در جای جای جهان بوده است. چگونه جنبشی را که با فضاسازی و ایجاد فشار مضاعف و با حرکت مستقل، منسجم، خودجوش و آرمان‌خواه خود، به دور از هرگونه قدرت‌طلبی و سهم‌خواهی، منافع عمومی را دنبال می‌کند، با عنوان جهل مرکب توصیف می‌کنید؟

➖ البته شاید هم حق با شماست!

چون جنبش دانشجویی حسابگری شما سیاستمداران در حفظ منافع خود و اطرافیانتان را ندارد! شمایی که برایتان آفتاب هر روز از جایی طلوع می‌کند…

به قول مولوی: کجا باشد دورویان را میان عاشقان جایی!

 

کایزن یعنی رشد به سوی موفقیت

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “پاسخ به اظهارات علی مطهری”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آزمون آنلاین

آزمون آنلاین

مجوز فعالیت سایت

logo-samandehi

ویدئو برتر

باز کردن چت
سلام
نیاز به مشاوره دارید؟

پشتیبانی سایت توسط اردپرو