یادگیری و درک سه بعدی

یادگیری و درک سه بعدی

ایلقار موذن زاده (روانشناس  و مشاور)

 

رتبه برتری ها درک سه بعدی از مطالبی که خوانده اند دارند! درک سه بعدی یعنی توانایی اشراف به همه ابعاد مفاهیم و مباحث. یعنی تصویرسازی و تجسم ذهنی، یعنی تسلط و توانایی انتقال سریع مطالبی که در ذهنشان ذخیره کرده اند و توانایی سازماندهی و ترکیب مطالب. این توانایی زمانی ایجاد می شود که فرد به صورت مستقل اقدام به یادگیری مطلب کند.

⛳️اقدام مستقل یعنی اینکه خودشان در محتوای مطلبی که مطالعه میکنند تغییر ایجاد میکنند، خودشان کلیدواژه ها را پیدا می کنند، خودشان مطالب را به حاشیه کتاب منتقل کرده مطالب را خلاصه و کم میکنند و نهایتا خودشان مطالب را دسته بندی و طبقه بندی می کنند! آنها از کتابهای کمک آموزشی برای یادگیری استفاده نمیکنند! تمرکزشان روی کتاب درسی است و از کتابهای کمک آموزشی بیشتر برای تکمیل دانش و معلومات و سواد خود استفاده می کنند! آنها خودشان فکر میکنند و رابطه پیدا میکنند و مهارت تفکر خلاق را در خود ایجاد میکنند. حرکت و رفتار مستقل در یادگیری دقیقا مثل این است که شما به مثابه نوزادی باشید که میخواهد از طریق سینه خیز رفتن و ایمه کله مک فعالیت ابتدایی راه رفتن را آغاز کنید.

⛳️نوزادی که خودش سینه خیز رفتن را یاد میگیرد و نوزادی که هزاران بار برای بلند شدن زمین میخورد و دوباره بلند می شود نهایتا راه رفتن را یاد میگیرد، در حقیقت این تلاش برای یادگیری مستقل است که یادگیری را عمق میبخشد. مثل زمانی است که پدرتان شما را با رانندگی خودش به خانه پسرعمه ی پدرتان در تبریز می برد، چه بسا شما ده بار هم با پدرتان به خانه پسرعمه ی پدرتان بروید ولی باز هم نتوانید به تنهایی آدرس را پیدا کنید، چون همیشه پدرتان رانندگی کرده است! زمانی میتوانید به آدرس مسلط شوید که شما خودتان رانندگی کنید!

⛳️کلیدواژه مطالب را خودتان پیدا کنید، خودتان حاشیه نویسی و خودتان ترکیب کنید؛ با کتابهای کمک آموزشی که تبدیل به بنگاههای دلالی علم شده اند وقتتان را تلف نکنید. از کتابهای کمک آموزشی برای تکمیل دانش استفاده کنید. فکر کردن و رابطه پیدا کردن را تمرین کنید و در فرآیند یادگیری خودتان رانندگی کنید!

☺️❤️صبح قشنگتون بخیر و شادی
🗓چهارم دیماه نود و شش

✍️ایلقار موذن زاده (مشاور و روانشناس)

 

کایزن یعنی رشد به سوی موفقیت

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “یادگیری و درک سه بعدی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آزمون آنلاین

آزمون آنلاین

مجوز فعالیت سایت

logo-samandehi

ویدئو برتر

باز کردن چت
سلام
نیاز به مشاوره دارید؟

پشتیبانی سایت توسط اردپرو