روش افزایش تمرکز و جلوگیری از حواس پرتی

دكتر گیتا افروخته ,متخصص روانشناسی

 

۱- در یک مکان ساکت که عاری از هرگونه حواس پرتی و وقفه باشد مطالعه کنید. سعی کنید فضایی که منحصراً برای مطالعه طراحی شده باشد را داشته باشید.

۲- برنامه مطالعه ای درست کنید که نشون بده چه وظایفی برای اجرا نیاز دارید و این وظایف چه زمانی باید انجام بشه. این کار شما را برای یک مطالعه موثرتر آماده می کند.

۳- سعی کنید در ساعاتی از روز که عملکرد بهتری دارید مطالعه کنید. بعضی افراد در اوایل صبح بهتر کار می کنند و بعضی در انتهای شب. بفهمید کدام حالت برای شما بهتر است.

۴- مطمئن شوید وقتی می خواهید مطالعه کنید خسته یا گرسنه نباشید. در غیر اینصورت، انرژی لازم برای تمرکز را نخواهید داشت. علاوه بر اینها، آمادگی جسمی تان را حفظ کنید.

۵- سعی نکنید دو کار را همزمان انجام دهید. قادر به تمرکز حتی روی یک مورد هم نخواهید بود. تمرکز به این معنی است که روی یک چیز به استثای بقیه چیزها تمرکز کنید.

۶- وظایف بزرگتر را به مجموعه ای از وظایف کوچکتر که بتوانید هر کدام را در یک زمان مشخص انجام دهید تقسیم کنید. اگر سعی کنید همه ی یک کار بزرگ را در یک زمان انجام دهید، ممکن است احساس دستپاچگی کرده و ممکن است قادر به حفظ تمرکزتان نباشید.

۷- راحت باشید. وقتی ناراحت هستید به سختی می توانید تمرکز کنید. مهم است وقتی روی یک وظیفه که نیاز به تمرکز دارد کار می کنید راحت باشید. ریلکس شدن برای بیشتر دانش آموزان کارسازه.

۸- ذهنتون رو از افکار آزاردهنده خالی کنید. آرامش ذهن برای تمرکز خیلی مهم است. می توانید به واسطه افکار خودتان حواستان پرت شود. افکارتان را نظاره کنید و خودتان را از پیروی از این افکار منع کنید

۹- در چیزی که مطالعه می کنید به دنبال علایق تان باشید. تلاش کنید چیزهایی که مطالعه می کنید را به زندگی تان برای معنای بیشر مرتبط کنید. این کار میتواند به شما در تمرکز کردن انگیزه دهد.

۱۰- هر وقت احساس خستگی کردید استراحت کنید. هیچ فرمولی برای اینکه چه وقت استراحت کنید وجود ندارد. شما خودتان متوجه خواهید شد که چه وقت نیاز به استراحت دارید.

دکتر گیتا افروخته,

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “روش افزایش تمرکز و جلوگیری از حواس پرتی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آزمون آنلاین

آزمون آنلاین

مجوز فعالیت سایت

logo-samandehi

ویدئو برتر

باز کردن چت
سلام
نیاز به مشاوره دارید؟

پشتیبانی سایت توسط اردپرو