مهمترین دام های کنکور

اشتباهات رایج کنکور

مهمترین دامی که طراحان کنکور برای شما پهن کرده اند و اکثریت داوطلبان از آن بی اطلاع هستند در توالی سوالات است. به این صورت که در ابتدا به دنبال هم چند سوال ساده پیش روی شما می گذارند و  پس از این که شما را به وسیله این طعمه به میان دام کشاندند یکباره شما را با سوالی با سطح دشواری بالا مواجه میسازند و علاوه بر اینکه زمان بسیار زیادی را باید صرف تست کنید استرس و فشار روانی را بر شما تحمیل می کنند.

اینجاست که رهایی از این دام قدرت نه گفتن می خواهد. برخی سوالات کنکور قرار داده شده اند تا شما اصلا به آن پاسخ ندهید و شما باید توان گذشتن از این گونه سوالات را داشته باشید. بنابراین مراقب باشید هیچگاه گرفتار دام توالی سوالات نشوید.

هرسال یک درس از دفترچه اختصاصی و یک درس از دفترچه عمومی سوالات نسبتا سخت تری مطرح میشود. کسانی که به این مسئله آگاهی ندارند ممکن است دچار اضطراب شوند و بعضا به شانسی پاسخ دادن تست ها روی بیاورند!!

استفاده از خطای دید شما، یا بی دقتی شما در خواندن سوالات:

انتخاب گزینه‌ی هم شماره با پاسخ سؤال( پاسخ مسأله عدد ۲ می‌شود، گزینه‌ی ۲ را می‌زنند)

عجله کردن در صورت مسأله

 ” نیست” را ” است” دیدن و بالعکس

 عدم تطبیق شماره‌ی تست هنگام انتقال به پاسخنامه

عوامل اساسی و رایج عدم موفقیت در کنکور عبارتند از:

 تسلط نداشتن روی مباحث درسی. توجه کنید که در کنکور علم کافی نیست. آنچه تعیین کننده است تسلط داوطلبان بر روی مباحث درسی است.  این دام شایعترین دامی است که طراحان کنکور به راحتی می توانند با روش های گوناگون از آن استفاده کنند. اگر قرار است ۶۰ تست را یک بار بزنید، بهتر است ۱۲تست را ۵ بار بزنید(۱۲*۵=۶۰). و این برای شما بسیار بهتر خواهد بود چراکه حل تست های کنکور در زمان مشخص خود تسلط میطلبد نه صرفا معلومات!

عدم توجه به زمان. ساده ترین دامی که بسیاری از داوطلبان در آزمون های آزمایشی خود با آن رو به رو می شوند و به خیال اینکه سر جلسه کنکور ب کمبود وقت مواجه نمیشوند اصلا فکری به حال آن نمیکنند. برخی کنکور را مسابقه سرعت می دانند، پس از هم اکنون برنامه ریزی دقیقی با مشاوره و یادگیری تکنیک های جدید را درنظر بگیرید، چراکه از همین حالا باید به فکر باشید! برای سرعت نیاز به تسلط دارید. برای در اختیار گرفتن زمام زمان آزمون های زماندار، حل تست ها در مدت زمان معین، شبیه سازی زمان کنکور و حل دفترچه ها، جدی گرفتن زمان در آزمون های آزمایشی، تمرین و ممارست زیاد بر روی مبحث برای رسیدن به تسلط کافی، یادگیری روش های سریع و نوین پاسخگویی به سوالات، افزایش سرعت محاسبات به شما کمک خواهند کرد.

 استرس و اضطراب

 بی دقتی و عدم تمرکز

 شانسی پاسخ دادن به سؤالات

انجام عملیات به صورت ذهنی

از مواردی است که باید  توجه داشت و طراحان سوالات می توانند با طیف گسترده ای از دام های متفاوت روبه رو سازند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “مهمترین دام های کنکور”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آزمون آنلاین

آزمون آنلاین

مجوز فعالیت سایت

logo-samandehi

ویدئو برتر

باز کردن چت
سلام
نیاز به مشاوره دارید؟

پشتیبانی سایت توسط اردپرو