چگونه با آسیب از دست دادن نزدیکان در دوران مطالعه روبرو شویم؟

از دست دادن والدین

سوال:

مشاوره قبل از آزمون وکالت: من بدلیل فوت پدرم اراده خودم از دست دادم از لحاظ روحی آسیب دیدم هرکاری انجام میدم نمیتونم تمرکز برای مطالعه داشته باشم زود خسته میشم و…….
لطفا راهنماییم کنید که چیکار باید انجام بدم.

پاسخ:

✨با سلام. دوست عزیز درس خوندن ماهیتش کار سختیه چون آدما ذاتا تمایل به افزایش آنتروپی (تنبلی) دارند و دوس دارن که هیچ کار خاصی انجام ندن. مخصوصا شما که متاسفانه شما یک حادثه ناراحت کننده و غمباری رو سپرونده و در حال سپراندن هستین. درس خوندن برای همه سخته ولی برای رسیدن به هدفتون باید سختیارو پشت سر بذارید حالا من عواملی که باعث خستگی میشن رو براتون میگم.

💦اولین عاملی که باعث میشه شما سریع خسته بشین نفهمیدن درسه: یعنی اگه شما سراغ درس حقوق مدنی برید و هیچ چیز از درسی رو که دارید میخونید یاد نگیرید طبیعیه که خیلی زود رغبتتون به خوندن اون درس کم میشه و خسته میشید و اون درسو کنار میزارید و بعدش هم به خودتون سرکوفت میزنین. پس اگه میخاین از خوندن یه درس خسته نشین باید اونو یاد بگیرین تا موفع خوندن این احساس و داشته باشید که دارید یه کار مفید انجام میدید.

💫•  دومین عامل نداشتن برنامه ریزی مدونه: شما به خودتون گفتید که امروز من آیین دادرسی مدنی میخونم اما برای خودتون مشخص نکردید که کدوم مبحث رو و تا کجای مبحث رو بخونید برای همین مسیرتون معلوم نیست پس وقتی میرید سراغ درس خوندن چون نمیدونید که تا کجارو باید بخونید به محض اینکه به یه مبحث سخت میرسید کتابو کنار میذارید.پس قبل از اینکه سراغ یه درس برید اول برای خودتون مشخص کنید که قراره تا کجا یا تا چه ساعتی بخونید.

♻️•  عامل سوم انتخاب زمان نامناسب برای خوندنه: شما باید خودتون رو بشناسید و بدونید تو چه زمانی از روز بیشترین بازدهی رو دارید و توی اون زمان ها درسایی رو بخونید که نیاز به تمرکز بیشتری دارند.فرضا اگر شما بخاید که آخر شب که از لحاظ جسمی هم خسته اید سراغ درسی مثل حقوق تجارت، اصول فقه و حقوق جزا برید طبیعیه که خیلی نتونید خوندن رو ادامه بدید و بعد از یکم خوندن اون رو کنار میذارید.

💮•  سعی کنید با خودتون مثال یه معلم برخورد کنید یعنی به خودتون پاداش بدید و خودتونو تنبیه کنید. مثلا بگید اگه این مبحثو خوندم میرم یه میوه میخورم و…

🚩•  سعی کنین احساس کنین معلمین. از درس خوندن لذت ببرین. بگین من مثلا فردا باید این مبحث رو واسه دوستام تدریس کنم پس با همه وجود بفهمین درس رو! انگار که یه معلم باتجربه قراره بشین!

✴️•  از درس خوندن لذت ببرین. به این فک کنین که خیلیا دارن با بطالت اوقات رو میگذرونن ولی شما دارین در بهترین شرایط بهترین مطالب علمی رو میخونین و به دانشتون افزوده میشه. شما خوشبخت ترینین!

✅•  در آخر این نکته رو بدونید که با وجود همه این حرفا واقعا بعضی وقتا خسته میشید و این موقع باید به خودتون یه استراحت بدید.

با آرزوی موفقیت:

ایلقار موذن زاده

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “چگونه با آسیب از دست دادن نزدیکان در دوران مطالعه روبرو شویم؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آزمون آنلاین

آزمون آنلاین

مجوز فعالیت سایت

logo-samandehi

ویدئو برتر

باز کردن چت
سلام
نیاز به مشاوره دارید؟

پشتیبانی سایت توسط اردپرو